Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Syster-yster

Av nadias - 26 maj 2015 09:14

Just nu är större delen av det jag pratar om bäbisar och syrrans graviditet. (Med familjen) Var hemma hos henne i går för att hon fick ont i magen och den krampade. Men tror att det var för att hon behövde prata av sig efter första ultraljudet. Hennes kille ville inte alls vara med och prata, efter en stund gick han ut i tv-rummet och kollade högljutt på tv. Han har nog inte hunnit smälta det än, att han förmodligen ska bli pappa innan året är slut.

Min kille blev lite sur över att jag åkte hem till min syster bara för att hon hade lite ont i magen. Men jag tycker nog det är lika spännande och läskigt som min syster och hennes kille. Hon är ju min lilla syster, även om jag inte alltid älskade henne (eller ens ville ha henne som syster ibland när vi var yngre) och jag vill gärna ta hand om henne om jag kan. Spelar ingen roll att hon inte skulle gjort så för mig om situationen var tvärtom.

Bara för att min killes familj knappt pratar med varandra och gör helknäppa val när det gäller att "ta hand om familjen" så betyder det inte att alla familjer gör så. Skulle aldrig i livet vilja ha hans familj om jag så fick betalt. Det är inte så en familj ska bete sig eller prata med varandra. Ser inte fram emot att våra familjer ska mötas. Eller att ha dem som svärföräldrar, men det ska nog gå bra. Hoppas jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadias - 11 november 2015 15:30

Den som inte vill läsa om hur irriterad jag är på min kille ska inte fortsätta att läsa!!!   Jag och min kille har varit tillsammans i över tre år och på sista tiden, sen mitten av juli, har vi börjat glida isär och börjar irritera oss på saker d...

Av nadias - 16 augusti 2015 13:31

Har kännt mig trött och haft ont i kroppen, speciellt brösten och magen. Känns som när det är den tiden i månaden. men värre för det tar inte slut efter några dagar. Enligt boken jag fick hos barnmorskan kommer det vara såhär minst till vecka 12, om ...

Av nadias - 20 juni 2015 10:28

Nu är det gjort. I måndags började min syster processen med aborten. Tog tabletter för att utvecklingen av fostret skulle avstanna och så att kroppen skulle stöta bort det. Och i onsdags avslutades allt. Åkte med henne till sjukhuset för att hon skul...

Av nadias - 7 juni 2015 22:46

Min kille och jag funderar ju på att bli föräldrar. Men känns som om innan vi genomför den idéen är det nog bäst att vi sätter oss ner och pratar igenom hur vi ska ha det i framtiden... Den senaste månaden skulle jag säga. Har vi bråkat nästan va...

Av nadias - 7 juni 2015 13:00

Nu funderar hon på att kanske behålla barnet ändå, mest för att reta sin kille verkade det som. Vet inte hur lång tid de har kvar innan de måste bestämma sig. Men hoppas de bestämmer nåt tillsammans som båda är nöjda med. Sover dåligt och får nervösa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards