Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Ilske utbrott

Av nadias - 11 november 2015 15:30

Den som inte vill läsa om hur irriterad jag är på min kille ska inte fortsätta att läsa!!!


Jag och min kille har varit tillsammans i över tre år och på sista tiden, sen mitten av juli, har vi börjat glida isär och börjar irritera oss på saker den andra säger och gör. Det gick så långt att i början av augusti så gjorde jag slut med honom för att jag tröttnade på att ständigt behöva tassa på tå runt honom och behandla honom mer som min son än mannen jag förlovat mig med. Vi valde att ge det en chans till, men efter uppbrottet har det gått i vågor. Ingen av oss har riktigt fått tillbaka tilliten till den andra och oron att vi ska göra slut igen hänger över allt vi säger och gör.


Att han ständigt säger saker som "jag kan förlåta dig för mycket men just det kommer jag aldrig förlåta dig för" gör inte att man blir mer sugen på att försöka att få förhållandet att hålla! Det underlättar ju inte att jag är 4 månader gravid med hans unge!!! Eller att han sa att om vi inte skulle vara tillsammans så tyckte han att jag skulle göra abort, vilket jag aldrig skulle göra!!! ALDRIG I LIVET!!! 


Hela hans familj skyller hela uppbrottet på mig och uppmanar honom om att inte lita på att vi kommer att vara tillsammans utan behålla den gamla lägenheten när vi köper en tillsammans och annan skit. Hans och hans familjs syn på hur man hanterar jobbiga saker är helt tvärt emot hur min familj gör. I hans familj håller man allt för sig själv och är super- långsinta, helst ska man dra upp bråk från 100 år tillbaka och börja bråka om dem igen. Medans i min familj pratar man ut om dem och sen är det klart. Man drar inte upp gammalt groll. Just nu sitter han och skriver massa taskigheter till mig på mobilen. Blir så arg att jag bara vill slå till honom. Tur för honom så kan jag inte det, för vi inte bor ihop för tillfället!


Vi ska bli föräldrar om 5 månader så om han ska fortsätta att vara en finne i röven på mig kommer jag inte orka med honom. Ibland verkar det som om han är avundsjuk på bäbisen. Hur dumt det än låter så verkar han ha nåt agg mot vår ofödda bäbis. Han beter sig som en gnällig unge som inte får tillräckligt med uppmärksamhet. När vi inte är med varandra så klagar han på det och när vi är med varandra så gnäller han bara för att jag är extra känslig när det gäller att trycka på min mage och lägga all sin tyngd på mig när han kramas och myser i soffan. För det första så är jag ganska liten och klen och för det andra väger han en del och är inte särskilt smidig/försiktig när han försöker gosa. 


Inte bara han som har ändrat humör. Mitt humör är ofta i botten när vi träffas, han blir så defensiv och tror att alla vill honom illa så fort man öppnar munnen. Vilket irriterar mig massor. Kan inte träffa mina kompisar tillsammans med honom utan att han ska göra stämningen konstig och få alla att vilja gå därifrån. Ställer jag en fråga på sms som jag uppfattar som ofarlig och bara nyfiken kan man råka starta ett bråk för att han missförstår. Det är bara honom jag är extra irriterad mot, så det måste ha nåt att göra med oss för ingen annan lyckas göra mig så förbannad. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadias - 16 augusti 2015 13:31

Har kännt mig trött och haft ont i kroppen, speciellt brösten och magen. Känns som när det är den tiden i månaden. men värre för det tar inte slut efter några dagar. Enligt boken jag fick hos barnmorskan kommer det vara såhär minst till vecka 12, om ...

Av nadias - 20 juni 2015 10:28

Nu är det gjort. I måndags började min syster processen med aborten. Tog tabletter för att utvecklingen av fostret skulle avstanna och så att kroppen skulle stöta bort det. Och i onsdags avslutades allt. Åkte med henne till sjukhuset för att hon skul...

Av nadias - 7 juni 2015 22:46

Min kille och jag funderar ju på att bli föräldrar. Men känns som om innan vi genomför den idéen är det nog bäst att vi sätter oss ner och pratar igenom hur vi ska ha det i framtiden... Den senaste månaden skulle jag säga. Har vi bråkat nästan va...

Av nadias - 7 juni 2015 13:00

Nu funderar hon på att kanske behålla barnet ändå, mest för att reta sin kille verkade det som. Vet inte hur lång tid de har kvar innan de måste bestämma sig. Men hoppas de bestämmer nåt tillsammans som båda är nöjda med. Sover dåligt och får nervösa...

Av nadias - 2 juni 2015 19:43

Bråkade med min kille i går. Blev irriterad på honom och åkte till min syster och hade filmdag med henne, kollade på Pelle Svanslös och phantom of the opera. Då berättade hon att de har bestämt att inte gå vidare i graviditeten. Hennes kille och hans...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards